Camping Aloha Village

Udgivet af Redaktionen

Middelhavets brusen eller poolens plasken?
Med en familie på 5, hvor børnene er 7 år, 4 år og 5 mdr. var det store spørgsmål, hvordan rejser vi lettest til Aloha Village i Sydfrankrig? Vi har kun kørt sydpå om vinteren, og har altid holdt os væk fra ferier, der betød lange bilturer i en stegende varm bil og med stor risiko for at sidde timevis i kø med børn, der var tissetrængende.

Derfor var første indskydelse at flyve, men det viste sig lettere i teori end i praksis. Der var intet direkte fly, så enten var det med flyskifte og tilhørende venten i lufthavnen plus billeje og kørsel i Frankrig (hvilket i øvrigt også endte med at blive en ret bekostelig affære) eller også måtte vi bevæge os ud i frygtens land den uendelige autobahn.

Vi valgte sidstnævnte, tog en dag før fri for at komme foran de danske feriemasser og håbede på det bedste. Vi besluttede at køre så langt som det gik godt og så tage en overnatning på vejen. Der skete bare det, at trods massive vejarbejder gennem Nordtyskland, så gik det faktisk så godt, at vi endte i Aloha Village én dag for tidligt!

Eksamen for Eurocamp
Det blev den første test for Eurocamp. Var de fleksible nok til at finde plads til os en ekstra nat, trods det at campingpladsen kun lejer ud på weekend eller ugebasis? Den rødhårede unge engelske guide med beskidte tæer i klipklapperne kløede sig i håret og sagde: ”Det mobilhome I skal bo I er optaget – hmm, giv mig 10 min, så finder jeg ud af noget”, og ganske rigtigt efter 10 min var det lykkedes ham at ringe til sin boss hjemme i UK, få en fornuftig pris, samt få rokeret rundt på sine øvrige ankomster, så der kunne blive et ledigt mobilhome til os én dag for tidligt. Så mens vi gik i poolen med børnene, så knoklede han med rengøring og klargøring af vores mobilhome i 30 graders varme. BESTÅET!

Det var varmt i Frankrig i den uge, og efter den første nat med en blæser, der bare cirkulerede luften, tænkte vi: ”det holder vi ikke til i en uge – og slet ikke med en baby på 5 mdr.” Dette blev den næste test for Eurocamp. Nu var ønsket nemlig at opgradere og flytte over i et mobilhome med aircondition. Igen måtte vores kære rødhårede guide klø sig i håret, igen måtte han finde priser og mulige ledige mobilhomes, og igen måtte han i gang med kost og spand. Han løste opgaven, og vi må sige BESTÅET med bravour!

Resten af ugen nød vi hver dag mellem 12 og 15 at komme hjem til siesta, få et break fra solen og varmen og nyde de franske baguettes med pølse og ost i afkølet atmosfære i mobilhomet.

Campingpladsen
Campingpladsen Aloha Village ligger nærmest på stranden ved Middelhavet, og det store spørgsmål var hver dag, om vi skulle tage til stranden eller til poolen. Hvis det blev for svært at beslutte sig, tog vi til poolen om formiddagen og til stranden om eftermiddagen. Det var en meget afslappende ferie, som foregik på børnenes præmisser. Det vil sige hensyn til børnevenlige spise- og sovetider, for efter vores overbevisning, så gælder det, at når børnene har det godt, så har forældrene det også godt og det havde vi alle 5.

Campingpladsen er yderst familievenlig med hyggelige poolområder i flere niveauer og med forskellige dybder og aktiviteter. Der var noget for alle aldre, og det passede perfekt til vores familie. Oskar på 7 var vild med de store rutsjebaner og det dybe bassin, hvor han kunne dykke. Benedikte på 4 elskede vandpjaskeriet ved paddehatten og den lille rutsjebane i den lave børnepool, og Signe på 5 mdr. var bare glad for den overdækkede terasse, hvor hun kunne sove i skyggen i sin barnevogn. Mor og far nød at solvognene var flytbare og kunne placeres i solen strategisk tæt ved både barnevognen i skyggen og de badene i poolen.

Der var masser af aktiviteter, for dem som havde lyst til det. Vi var vældig underholdt af den gode stemning ved Sun-dance i børnepoolen hver dag kl. 12, og vi blev efterhånden ret gode til dansen som ugen skred frem. Herudover var der aktiviteter som vandpolo, vand-airobic, fitnesscenter, babycenter med puslefaciliteter og stort indendørs tempereret legeområde, mange udendørs legepladser, bordtennis, tennis og om aftenen var der børnedisco, trylleri, karaoke og meget mere Vi deltog i enkelte aktiviteter, og ellers nød vi roen og freden ved vores mobilhome.

Vi kunne handle det mest nødvendige i campingpladsens lille købmand, og ellers var der superfine handlemuligheder i byen ca. 7 km væk.

Vi har været super tilfredse med at bo på Camping Aloha Village og kan varmt anbefale stedet. Selv kommer vi dog ikke igen, for selvom køreturen derned gik over al forventning, så er det altså bare ikke os at køre så langt og flyforbindelserne er ikke de bedste.

God tur til næste sommer!